Çarşamba, Ağustos 24, 2005

Universiade 2005 Bitti


Pazar akşamı açılışını kaçırdığım Universiade Kapanış törenindeydim.Stada bir buçuk saat önce gittim.Stadın üçte biri doluydu.Erken gittiğim için berbat ses denemelerini dinlemek zorunda kaldım.
Güneş batmadan saat sekizde tören başladı.FISU bayrağını taşıyan gençler ve arkasından Universiade gönüllüsü gençlerin taşıdığı çok uzun bir bayrak vardı.Uzun bayrağı tutan onlarca kişi bayrağı katlı tutup bekledikleri için ne olduğunu anlayamadık.Sonra kapalı getirdikleri bayrağı tam da bizim önümüzde açık tribüne karşı hızlı bir hareketle açıp kaldırdılar.Bayrağın sol tarafında Atatürk resmi ve devamında büyük harflerle “Yurtta sulh, cihanda sulh.” hem Türkçe hem İngilizce yazıyordu. Birden herkesle beraber ben de ayağa kalktım ve hep beraber müthiş bir coşkuyla alkışlamaya başladık. Bayrak ilerlerken Onuncu Yıl Marşını elli binden fazla kişinin hep bir ağızdan bağıra bağıra söylediğini bir hayal edin. Gerçekten çok hoştu. Herkesin gereğinden fazla bağırmasının ve bu kadar coşmasının bir sebebi vardı.
Atam özrümüzü kabul et… Açılış törenlerini televizyondan izlemiştim. Anadolu medeniyetleri ve Türkiye’nin tanıtıldığı bir organizasyonda Atatürk’ün ne bir resmi ne bir sözü vardı. Olmalımıydı? Tabiî ki olmalıydı. Onlarca medeniyet çıkaran bu topraklardaki son bağımsız devletimizin kurulmasının önderi olan bir kişiye İzmir gibi bir şehirdeki organizasyonda yer verilmemesi hepimizi incitmişti.
Adeta günah çıkartırcasına düzenlenmiş kapanış organizasyonunda seyircileri Atatürk’ le sık sık coşturdular. Öyleki henüz sporcular çıkmadan sunucuların yaptığı konuşmalar sırasında dev ekrana Atatürk’ün resmini çıkardılar bir daha alkışladık. Anladım ki benim gibi düşünen elli bin insan varmış..Yani en azından…
Biz kendi kendimize coşarken sporcular stada ülke ülke girmeye başladılar. Bulunduğumuz yer stattaki en iyi yerlerden biriydi. Sporcuların bazılar salına salına geçti.Yeni Zelandalılar - aslında Yeni Zelandalılar demekle o ülkeden katılanlar demek istiyorum, çünkü bu organizasyondaki takımlar ilgili ülkede okuyan herhangi bir uyruktan olan öğrencilerden oluşuyor- yine üstleri çıkarıp seyircilere Haka dansı yaptılar.Kanada ve İsveçte sempatik bir geçiş yapıp sahadaki yerlerini aldılar fakat Brezilya geçişin düzenini bozacak kadar seyirciye gösteri yaptı.Hatta sahadaki yerini almak yerine seyirciye en yakın bölümde danslar ettiler.Belki de yerine en son geçen onlardı. En son Türk delegasyonu çıktı. Kırmızı beyaz kıyafetler de güzeldi hani…
Herkes yerleri aldıktan sonra protokol konuşmaları yapıldı. Bunlarda size söyleyeceğim ekstra bir şey yok. Nihayet güneş battı ve mükemmel bir İzmir havasında ışık gösterileri başladı. Anadolu ateşinin yüz kişilik ekibiyle yaptığı davul şov çok güzeldi. Danslar da güzeldi ama Efelerin oyunu yine kısaydıL
Söz dansa müziğe gelince aklıma geldi. Açılışta yapılan hatalardan biri daha düzeltilmişti kapanışta. İzleyenler bilir sporcu geçişlerinde klasik ve ağır bir müzik çalmışlardı. Sporcular ritimsiz müzik yüzünden doğru dürüst yürüyememişlerdi bile. Bu sefer müzikler daha doğru seçilmişti ve stat ses düzeni daha iyiydi.

İlerleyen saatlerde saha kenarında kocaman bir top dikkatimi çekti. Acaba bu sahneye gelecek mi gelecekse nasıl olacak diye merak ettim.Bu sırada havai fişekler patlamaya başladı.Daha önce de havai fişek gösterisi izledim.Hatta benim organize ettiğim acı bir deneyim de vardır, onu anlatmayacağım.Gördüğüm en güzel havai fişek gösterisiydi. İtiraf edeyim benim yaptığımdan iyiydiJ O kadar çoktu ki başımız döndü.Stadın içinden dışından her yerden ışıklar saçılıyordu.Hepsini görebilmek için herkes ayağa kalkıp sağa sola ve yukarı bakınıyordu.Ama buna rağmen hiç kimse dörtte üçünden fazlasını izleyememiştir.Herkes aval aval bakınırken o koca topun sahanın ortasına nasıl geldiğini gören olmadı.Topun etrafında 2007 de Universiade ye ev sahipliği yapacak Tayvan gösteri yaptı.
Gösterilerin sonunda çıkan Athena ise tam bir hayal kırıklığıydı. Elli bin kişinin karşısına çıkmakla sarhoş olmuş bar dinleyicilerine konser vermenin aynı şey olmadığını ben anladım umarım onlar da anlamışlardır. Sayelerinde yarım saat içinde stadın yarıdan fazlası boşaldı. Yanlış şarkılar seçmişler ve gerçekten çok zayıf çaldılar. Sevdiğim ve eğlendireceklerini düşünmeme rağmen ben de statdan erken ayrıldım.
her şeye rağmen çok güzel bir 10 gün geçirdi İzmir.Benim bile tahmin etmediğim şekilde biletler kapış kapış gitti.Çok başarılı bir organizasyondu.İzmir’ e köy muamelesi yapılmadığı zaman İzmirlinin her organizasyonu destekleyip organize edebileceğine inancım tam artık.

Hiç yorum yok: