Pazartesi, Ocak 30, 2006

Çifte standart

Aşağıdaki haberi bu sabah Akşam gazetesinde okudum. Okudum, sonra da şaştım.Dünya gitgide çifte standartlar mekanı oluyor.AB 'ye girmek , insan hakları gibi konularda gelişmek için medeni seviyesi yüksek olanların rotasına uymak için yarı istekli yarı zoraki çalışırken rehberlerimizin aşağıdaki gibi uygulamaları gönül rahatlığıyla yapabilmeleri ne ilginç.
Senelerdir ana dilde konuşma ve eğitim özgürlüğü için yerden yere vuruyorlar bizi, şimdi yaptıklarına bakın.
Geçtiğimiz cumartesi varoş hattından bir belediye otobüsüne bindim.Otobüs birbirine bakan ikişerli koltuklardan oluşuyordu.Karşıma ve yanıma kürt kökenli gençler oturdu. Yol boyunca kürtçe konuşup gülüştüler etrafla ilgilendiler. Rahatsız olmadım desem yalan olur. Söylediklerinden hiçbirşey anlamıyordum.Ama sonra beş on dakika sonra alıştım.Sonuçta insanlar kendi aralarında istedikleri dilde konuşabilirler.Benim ülkem bunlara alışırken yeterince güçlü ülkeler anadil konuşturmamayı topluma entegrasyon olarak adlandırabiliyor.Eğer bu bir entegrasyon eylemi ise bize alıştırılan entegrasyonun zıttı olan şey nedir aacaba diye sormak geliyor insanın aklına!
Akşan Gazetesinden:
Türkçe konuşma yasağı Almanya’yı böldü
BAŞBAKAN Angela Merkel’in Hıristiyan Demokrat Birlik Partisi’nden (CDU) eğitim uzmanı Robert Heinemann’ın, “Almanca konuşmayan okulun bahçesini süpürsün” önerisinin Berlin’deki Herbert-Hoover okulunda uygulanması Alman Yeşiller, PDS gibi sol partileri ve Türk derneklerini kızdırdı. Sol partiden yetkililer ve ülkede yaşayan göçmenler böyle bir cezanın ülkede ayrımcılığı körükleyebileceğini dile getiriyor. Uygulama iktidardaki Birlik Partilileri’ni de böldü. Cezayı destekleyenlerin yanı sıra ‘saçma’ bulanlar da var. CDU’lu Jürgen Gehb, Heinemann’a karşı çıkarak, “Evet çocuklar teneffüslerde de Almanca konuşmalı ancak okul bahçesini süpürmek, ya da tek ayak üzerinde tutmak gibi cezalar verilmesi çok saçma” dedi. CDU’lu Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti Başbakanı Jürgen Rüttgers de, kararı doğru ancak süpürge cezasını yanlış bulanlardan. Hıristiyan Sosyal Birlik Partisi (CSU) Milletvekili Andreas Scheur süpürge cezasına destek vererek, “Entegrasyon dille başlar. Bu yüzden okulun başlattığı anadil yasağına katılıyorum. Öğrenciler buna uymazsa okul yönetimi tarafından cezalandırılmalı” diye konuştu.KIZILDERİLİ GİBİÖğrencilere bu tür bir ceza verilmesi ise ‘ırkçılık’ tartışmalarını alevlendirdi. Okuldaki anadil yasağını Alman Bild gazetesinin yazarlarından Josef Wagner, “Türk çocuklarının ABD’deki Kızılderilerle aynı kaderi paylaşacakları” diye yorumladı. Yine bir süre önce Hollanda’nın yabancılar politikası ve uyumdan sorumlu Devlet Bakanı Rita Verdonk ülkesindeki yabancıların sokakta anadillerini konuşmalarının yasaklanmasını önermişti. Verdonk bu önerisinden dolayı büyük tepki almıştı. VİCDAN TESTİ Almanya’nın Baden-Württemberg eyaletinin Alman vatandaşlığı için başvuran Müslümanlar için 30 soruluk bir vicdan testi uygulamaya başlatması da tartışmalara neden olmuştu. Testte, ‘Kızınız Müslüman olmayan biriyle evlenmeyi düşündüğünü söylese ne dersiniz’, ‘Oğlunuz eşcinsel olduğunu açıklasa tepkiniz ne olur?’ gibi sorular yer alırken, testin diğer eyaletlere de yayılması bekleniyor.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,
sonuna kadar haklisin ama bunu degistiremessinki :(
parasi , ve gucu olan ulkeler istedigini yapio , malesef yaptiriyoda..
bye bye

Adsız dedi ki...

dunyanin neresine gidersen git, her yerde ayni sistem, ayni yontem.
great blog

gaykedi dedi ki...

avrupa birliginde müzakereler konusunda en büyük samata ve sorunlar escinsel haklari konusunda kopucak bundan eminim...Bursadaki gay yürüyüsüne gösterilen cirkin tepki hakkinda birkac sey söylemek istiyorum..Kibris Rum kesiminde bir kac sene olan büyük tartismalari hatirlarsiniz,ya bugünlerde Polonya'da yasanan olaylar uluslararasi basini takip edenlerin gözünden kacmamistir...Bu ülkeler ki bizlere göre insan haklari ve modernlesme konusunda cok daha ileri,egitimli ve modern dünyaya daha entegreler....Bursa gibi nispeten türkiyenin en egitimli ve sanayilesmis ilinde bile bu baskilar oluyorsa Ankara'nin dogusunu düsünmek bile istemiyorum....
http://gaykedi.blogspot.com/