Cumartesi, Temmuz 02, 2005

Montreal Caz Balesi'nin ardından

Şimdi diyeceksiniz ki Caz Balesi de ne demek?Haklısınız bana da çok tuhaf gelmişti.Anlatayım:
Bu hafta pek sevgili kuzenlerimden biri bana Montreal Caz Balesine bilet verdi.Gidip gitmemekte tereddütlü olmama rağmen biraz can sıkıntısı biraz meraktan haydi gideyim dedim.
Sabancı Kültür Sarayındaki gösteriye giderken aklıma şu görüntüler geldi.Bembeyaz giysili balerinler, tabi baletler de var oradan oraya zıplayıp hoplayıp duracaklar.Uzun ve zayıf bayanlar ellerini yukarıda birleştirip parmak uçlarında dönecekler, erkeklerde parmak uçlarında etraflarında koşup havalanıp inecekler.Fonda da insanın içini burkan bir müzik çalacak.Balerinlerin minicik fırfırları başımı döndürecek:)
Hiç biri olmadı!
Bale konusundaki cehaletimi gizlemeden kurduğum varsayımlar iki perdelik gösterinin hemen başında çürüdü.Hiç beklemediğim bir müzik çalmaya başladı.Perde açıldı 13 kişi karanlığın sonundan seyircilere doğru yürünebilecek en yavaş hızla yaklaşıyordu.Bana M.Jackson'ın Thriller klibini hatırlattı.Çünkü hepsi de ifadesiz hortlaklar gibiydi:)
Başlangıç müziğinin ardından dansçılar hızla kayboldu muhteşem müzikler başladı.Kimi zaman iki kimi zaman da daha fazla kişi sıra ile çıktı beklediğim bale hareketlerinin hiçbirini yapmadılar.Kıyafetleri siyah kırmızı ve sarıydı:)Sadece bir dansçı bir kere beyaz giysili çıktı.Komik fırfırlar da yoktu.
On dakikalık şüpheli seyirimin ardından iyiki gelmişim moduna geçtim.
45 dakikalık ilk perde bittiğinde iki perde olduğunu unutmuşum.Tühh çok kısa kesmişler bile dedim.Sonra ara olduğunu anlayınca sevindim.
2.perde başladı.Bu sefer çok daha ilginçti normal yurdum insanı kıyafetleri vardı ve bir tiyatro havasında diyologlar sergilediler.Müzikler yine çok keyif vericiydi.Gösteri bittiğinde anladım ki ben Caz Balesi denen gösteriyi seviyorum.Bir daha gelirlerse yine giderim.Sizlere de tavsiye ederim.(peki opera da denenmeli mi dersiniz!)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

peki müzikler çok güzeldi demişsinde hiç namelerinden, notalarından bahsetmemişsin... muzik nasıl dı? klasik caz mıydı? harekti yada slow muydu? dediğin gibi bale özürlü bir toplum olduğumuz için insan merak ediyor. Hadi ben caz ı çok severim de bale ile nasıl bağdaştırmışlar kafa kolay basmadı açıkçası. Keşke foto da çekseydin.

Ferhan dedi ki...

Değerli yorumcu
Notalardan bahsetmemişim diye eleştiriyorsunuz.Müziği ses olmadan birine anlatabilmek o kadar zor ki!Şunu söyleyebilirim duygulu ama ağlatmayan zaman zaman yüksek ritimli ama yormayan melodilerdi.Belki de sırf bunları daha iyi anlamak için bir caz balesi izlemelisiniz.

Adsız dedi ki...

ben o pek muhterem kuzenin! Keyifli bir gece geçirdiğine sevindim. Eylemlerim sürecek!:)