Pazar, Temmuz 17, 2005

Tatil izlenimleri - IV

Daha önce de belirtmiştim Marmaris konusunda objektif olmayabilirim diye…İçmeler her yeri turistik tesisle dolu olmasına rağmen ruhunu yitirmemiş mekanlar arasında benim için.Belki de bu yüzden yolum bu taraflara düştüğünde uğramadan yapamıyorum.
Gündüz eşsiz manzaralı hareketli plajının keyfini çıkardığımız içmeler akşamları da bir başka güzel. Hele hava açık ve dolunay varsa mutlaka Laguna Otelin önünde sahile oturup manzaranın tadını çıkarın.
İçmelerde çok sayıda Apart otel ve küçük otel var. Genelde bunlar sahilden ikiyüz metre içeride başlıyor. Her birinin altında restoran barı var. Restoran barlar gündüzleri restoran ağırlıklıyken geceleri eğlence amaçlı bir havaya bürünür. Hepsinden ayrı ayrı müzikler gelir. Turistler için animatörler tarafından gösteriler düzenlenir. Mesela biz oradayken bu barlardan birinde Yıldız Savaşları kostümleriyle dans eden bir ekip vardı, herkesin çok ilgisini çekti. Bir diğer yerde Michael Jackson taklidi yapan biri vardı ve gerçekten çok başarılıydı. Ama hepsinden daha ilginç olan bu otel restoranlarının garsonları daimi animatörler. Asıl hareketliliği onlar sağlıyor. Hem garsonluk hem barmenlik hem şovmenlik yapabiliyorlar, hepsi güzel dans ediyor ve ettiriyorJ
İçmelerin gece hayatında görülecekleri tamamladıktan sonra Marmaris’e geçtik. Marmaris’in barlar sokağı çok kalabalık biz oyalanmadan Areena Diskoya girdik. Areena buranın en büyük diskolarından birisi. İçmelerde tanıştığımız Salih isimli bir tur operatörünün sayesinde ücretsiz girdiğimiz diskoda çok güzel saatler geçirdik. Eğlenceliydi fakat şunu belirtmeden yapamayacağım gece onikiden sabah dörde kadar çok fazla tekrar müzik çaldılar.DJ’ lerin repartuvarları biraz zayıftı sanırım. Örneğin Don Dale’yi beş mi yoksa 6 kez mi çaldılar bilemeyeceğim.
Sabah dörtte hem diskodan hem Marmaris’ten ayrıldık. Köyceğiz’de uykusuzluktan dolayı üç dört saatlik bir mola verdik. Serhat benden önce uyanmış ve sabahın henüz yakmayan güneşinde Köyceğiz gölünde sabah yürüyüşü yapmış. Köyceğizde Göl kenarında bir otel var konaklama için burayı tavsiye ederim. Sonra ben de uyandıktan sonra Fethiye-Kaş istikametinde yola devam ettik. Yolumuz uzun olduğundan kahvaltıyı seyir halinde yaptık.
Ortaca, Dalaman ve Fethiye’de vakit geçirmeden Kalkan’a vardık. Kalkan küçük, güzel manzaralı dinlencelik bir yer. Geçen seneki deneyimimden biliyorum bir geceden fazlası sıkıcı olabilir. Kalkan’dan Kaş yaklaşık 27 km. Kaş’ta dinlenmek için mola veriyoruz. Kaş limanında biraz gezip tekne turlarını sorduk 35ytl’ye Kekova Adasına kadar yemekli turlar var. Kaş’ın karşısında Yunanistan’ın Meis adası yabancı olamayacak kadar yakın görünüyor. Öğrendiğimize göre Meis adası göze benzediği için buranın adı Kaş olmuş.
Tatil süresinin bu kadar çok yer için kısıtlı olduğunu yorgunluğumdan hissediyorum artık ama yine de şikâyetçi değilim ve yola devam ediyoruz. İstikametimiz Kale, Finike, Kumluca…
Aklıma gelmişken Coğrafya öğretmenlerime buradan sitemlerimi iletmek isterim. Yıllarca beynimize işledikleri “Ege’de dağlar denize dik, Akdeniz’de paraleldir. Bu yüzden Ege çok girintilidir.” Bilgisi tam doğru değil. Akdeniz’ de de bazı dağlar dik. Ya da yeterince paralel değil haberiniz olsunJ. Deniz kıyısında kaç viraj var sayamadık…
Kumluca Altınyaka’da öğle yemeği yedik. Özel bir yemek bulamadık o yüzden detay vermeyeceğim. Amacımız Olympos’a ulaşmak. Elimizdeki haritalara göre stabilize 10 km’lik bir yola girdik. Ben bu levhayı görünce az kaldı vazgeçecektim. Sonra bir nevi Camel Tropi deyip avuttuk kendimizi ama altımızdakinin jip olmadığı belli oluyordu.1 km ilerledikten sonra önümüzdeki motosikletin yolda kaldığını gördük. İki kişi çaresiz görünüyordu. Durduk ve sorduk yardıma ihtiyaçları var mı diye. Yapılabilecek bir şey olmadığını söylediler ve teşekkür ettiler. Olympos’a gidiyoruz doğru yolda mıyız diye onlara danıştık. Bu eski yol, siz çok yanlış gelmişiniz dediler. Böylece haritan olsa bile insan ilişkileriyle yönümüzü arada kontrol etmemiz gerektiğini anlamış olduk. (Özellikle de Serhat.)